همشهری آنلاین: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ایران از لحاظ امکانات کتابخانه‌ای، منابع، انتشار، کتاب و سرانه مطالعه، رتبه اول منطقه را داراست.

library

به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: ما امیدوارم قبل از سند چشم انداز در سال 1404 جزو 15 کشور برتر جهان درزمینه سرانه مطالعه کتاب باشیم.

آقای واعظی افزود: برنامه‌های ترویجی و فرهنگی بسیاری در نهاد کتابخانه‌ها پیش بینی شده است که در همه استانها و با مدیریت ادارات کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها در هفته کتاب برگزار می شود .

وی در خصوص برنامه هایی که این نهاد برای سهولت دسترسی شهروندان به کتاب و کتابخوانی دارد نیز گفت: با ایجاد ایستگاه های مطالعه کتاب در واقع یک کتابخانه کوچک در فضاهای عمومی ایجاد کردیم و شهروندان می توانند در بیمارستانها ، ترمینال ها و ایستگاه های اتوبوس از این کتابها استفاده کنند .

آقای واعظی ارائه نمایه در اینترنت را از دیگر خدمات این نهاد دانست و افزود: نمایه در واقع اصلی ترین مقالاتی است که به زبان فارسی نوشته شده است و ما امسال بیش از یک میلیون و 400 مقاله را دراینترنت قرار دادیم تا مردم بتوانند برای مطالعه از آنها استفاده کنند .

وی همچنین از انتشار کتابخانه دیجیتال زبان فارسی خبر داد و اضافه کرد: این کتابخانه با حداقل 10 هزار عنوان کتاب تا یک ماه آینده منتشر می شود .

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار " کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی" از 25 آبان امسال در سراسر کشور درحال برگزاری است.

کد خبر 239054
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز